Dag 1 zaterdag 24 maart

Buenas noches (zaterdag 24 maart)

Ik heb de eerste avond in de casita goed overleefd. Na aankomst in Guayaquil kwamen Hilde en de meisjes van de Kempen ons ophalen. De koffers werden in de laadbak van de auto gelegd en ook wij zaten achterin. Best wel leuk, zo’n openluchtrit.

Hilde heeft ons een rondleiding in de Casita gegeven. Iedereen heeft een eigen kamer met alles erop en eraan. We hebben een ventilator, een tweepersoonsbed, een lavabo en een douche. Vervolgens hebben we een frisse duik in het zwembad genomen en als afsluiter zaten we nog even in de jacuzzi.  Momenteel is het half 8 (Belgisch uur, half 1 Ecuadoriaans uur) en ik heb nog geen oog dichtgedaan. Er wachtte een bijzonder aangename verrassing op mijn hoofdkussen: dit gruwelijke monster.

Ik heb meteen de hele casita bijeen geschreeuwd en gegild. Het beest rende alle kanten op, plots zat het onder mijn bed en ik vreesde al voor het ergste: de nacht met dit vuil stuk ongedierte doorbrengen. Brrrrr…!!!!  Het is hier heel normaal dat deze beestjes vaak terug te vinden zijn in je slaapkamer. Dat belooft! Telkens wanneer ik nu iets hoor of zie ben ik bang dat het weer zo’n beest is. Bij het uitpakken van mijn koffer, kwam ik nog enkele ongelezen kaartjes tegen. Ze bleven mij niet onberoerd en ik moest hier en daar enkele traantjes wegpinken.

Morgen gaan we naar de supertía (supermarkt) voor de eerste aankopen. Nadien volgt een verkenning van de stad.

Ik ben hier zo goed als onbereikbaar. We krijgen maar geen verbinding met het internet van de casita. Mijn telefoonkaart werkt hier ook niet. De enige oplossing is om naar een internetcafé te gaan.

Als afsluiter nog enkele leuke weetjes:

Je gebruikt toiletpapier gooi je in Ecuador nooit in het toilet, maar in de vuilnisbak.
De kamers bevatten hier vaak geen deuren of ramen. Een vliegraam voldoet als volwaardig raam.

Enkele foto’s van de kamer:

Geef een reactie

