Lazy days (luie dagen)

De afgelopen dagen waren vrij rustig. We hebben eigenlijk niet echt iets vernoemenswaardig gedaan. Het internet blijft hier nog steeds een probleem, ik ben hier niet zo goed bereikbaar. Ik heb vandaag gekeken voor een telefoonkaart, maar mijn gsm heeft hier geen bereik. Noch met een Belgische kaart, noch met een Ecuadoriaanse kaart.

We zijn nog eens naar de scholen geweest, daar loopt alles zo goed als gesmeerd. De leerlingen starten binnenkort met het nieuwe schooljaar. Tijdens het regenseizoen (februari en maart) hebben ze grote vakantie. Helemaal anders dan in België dus. Doordat het hier de afgelopen periode heel veel geregend heeft, is de vakantie met twee weken verlengd. We kunnen pas over twee weken starten met de observatie. Over 3 weken gaan we dan eindelijk voor de klas staan. In afwachting daarvan zijn we volop bezig met het uitwerken van projecten in de wijk. We gaan elke dinsdag Engelse les geven aan 18-plussers, de woensdag is het zwemles voor jongeren onder de 18 jaar en de vrijdag doen we een soort van speelpleinwerking op het veldje achter onze casita. Dit is voor kinderen van 6 tot 12 jaar. Gisteren hebben we flyers uitgedeeld aan de kinderen in de wijk, zodat ze op de hoogte zijn van onze plannen. De Engelse lessen werden aangekondigd d.m.v. een lijst die in het dispensarium (een soort ziekenhuis) hangt.  Ik ben ook op bezoek geweest bij enkele lokale schoonheidssalons. Ik mag er gaan observeren en wanneer ik me zeker genoeg voel, mag ik meehelpen in de praktijk. Super leuk!
Vandaag hebben we meegeholpen met Sanne en Sofie bij hun schooltje We hebben geschilderd, de muren afgewassen, stoelen afgekuist, al het speelgoed proper gemaakt enz.

Morgen gaan we een weekendje naar Isla Puna. Ik heb er super veel zin in! Een update volgt ten vroegste maandag.

Tot dan! X

Wie foto’s van Ecuador wil zien, kan kijken op mijn Facebook door op de volgende link te klikken:http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3145507109384.2145234.1016209405&type=3

Geef een reactie

