Bezoek uit België

Maandag 24 april

Maandag hebben we in de ochtend de Engelse les voor ’s avonds voorbereid. ’s Middags ben ik naar Sonja en Danny hun hotel gegaan. Zij zijn naar Ecuador gekomen om mij te bezoeken en ik keek enorm hard naar hun bezoek uit. Het was dan ook een blij wederzien. We hebben samen een jugo (vruchtensap) gedronken en daarna zijn we met de gids naar het park met de leguanen geweest, maar we hebben ook las peñas en de Malecon bezocht. Vervolgens hebben we samen een wandeling gemaakt en tenslotte mocht ik mee gaan eten met de volledige groep. Het eten was heerlijk en de groep was heel aangenaam. Iedereen sprak Frans en ik had het in het begin enorm moeilijk om het Spaans en het Frans uit elkaar te houden, maar uiteindelijk lukte het wel.

Ze hadden ook een zak met nog enkele spullen van mij mee. Gertjan gaf enkele tijdschriften en smarties mee. De smarties zijn nu (één dag later) al volledig op. Het blikje ice tea dat ik van mama en papa kreeg, spaar ik nog wat tot op het moment dat ik er ongelofelijk veel zin in heb. Ineke gaf een Flair mee, ideaal leesvoer voor aan het zwembad. Ook de kaartjes heb ik met veel plezier gelezen. Hier en daar moest ik een traantje wegpinken. Bedankt!

Ik was blij om de verhalen van Sonja en Danny over het leven in België te horen. Ik kijk al uit naar vrijdag. Dan zie ik Sonja en Danny weer.

Dinsdag 25 april

Vandaag heb ik me uitgeslapen. Nadien heb ik mijn kamer wat opgeruimd en daarna was het al tijd om te vertrekken naar de school waar we vanaf volgende week les gaan geven. De observatie verliep goed, maar ik was na het 5e lesuur kapot. De klassen tellen een 40-tal leerlingen, maar ze maken lawaai voor 100. Ik werd bijna gek van één heel rumoerige klas. Nadat ik die klas twee uren geobserveerd had, was ik doodop. Bijgevolg ben ik tijdens de volgende observatie in een andere klas twee keer in slaap gevallen. Ik werd meteen wakker doordat mijn hoofd achterover tegen de muur viel. Hopelijk hebben de leerlingen en de leerkracht dit niet opgemerkt.

Foto’s volgen later. Er blijkt iets mis te zien met de foto-oplader van mijn blog.

Geef een reactie

