Verdwenen schoenen en surfles

Donderdag 3 mei

Donderdag moesten we vroeg opstaan om les te gaan geven in Portete. De Engelse lessen verliepen prima. De leerlingen waren enthousiast en ze werkten goed mee. Je krijgt zoveel van hen terug . Ze komen met ons praten, ze geven ons knuffels, ze zwaaien naar ons, … Echt heel tof! De onderwerpen van de lessen waren heel uiteenlopend. Het ging over de verschillende kleuren, gevoelens, tellen, het werkwoord ‘to be’, enz.

Engelse les

’s Middags genoten we even van de rust. We lagen wat aan het zwembad en we speelden het gezelschapspel “De Grote Dalmuti”. Om de vakantiestemmnig nog even te doorbreken moesten we nog 3 uur zwemles geven. Gelukkig was het mooi weer, waardoor het veel leuker was om de lessen te geven. Van de drie leerlingen die ik heb, zijn er twee meisjes die de techniek nu al bijna volledig onder de knie hebben. Hen zie ik volgende week echt zwemmen. Het andere meisje bakt er nog niet zoveel van. Ze verliest vaak haar concentratie en ze begrijpt me niet altijd even goed, maar ik hoop dat ze in de laatste les ook zelfstandig kan zwemmen.

’s Avonds na de les namen we snel een douche en vertrokken we richting de Malécon. Ik at er een soort pasta met krab in. Omdat iedereen heel erg moe was, gingen we ook snel weer naar de Casita om vroeg te gaan slapen.

Vrijdag 4 mei

We kregen er vrijdag nieuw bezoek bij. 2 meisjes van Spanje gaan binnenkort studeren aan de universiteit in Guayaquil. Ze zullen voor één maand in de Casita logeren.

De vrijdag vertrokken we op weekend. Ik maakte voor het eerst kennis met het nieuwe busje en met de chauffeur John. De busrit verliep vlot en de chauffeur was een toffe kerel. We maakten een tussenstop in Montechristie waar we nog enkele souvenirs kochten. Ik heb nu eindelijk een souvenir voor mijn papa kunnen kopen. Voor mezelf heb ik een sombrero gekocht. Zo’n gevlochten soepele hoed waar ik allerlei bandjes en versieringen rond kan doen.

Daarna reden we verder naar Crusita waar we gingen overnachten. We checkten in in het hotel ‘Venetië’ en we gingen iets eten. Daarna belandden we in een marginale bar waar we nog een cocktail dronken. Er trad op dat moment ook een bandje op, maar de zanger was zodanig van de kaart dat er vooral kattengejank uit de boxen kwam. De bar bevatte naast ons en drie dronken meisjes niemand. We werden geëntertaind door de chicas die allerlei stoten uithaalden en door de band die er niks van bakte. Uiteindelijk waagden Hilde en Nele zich aan een dansje en ook de dronken meisjes voelden zich geroepen om met hen te dansen. Nadat ze ons dolgraag mee op ‘avontura’ wilden nemen, besloten we maar om te gaan slapen.

Zaterdag 5 mei

Op weg naar onze volgende locatie maakten we een tussenstop aan het strand in Malta. We maakten er een wandeling langs de kust en we dumpten onze schoenen ergens op het strand. Toen we terugkwamen bleken onze schoenen verdwenen te zijn. Een goedhartige Ecuadoriaan had onze schoenen naast zich liggen. Blijkbaar had de zee ze meegenomen in het water en had hij dit tijdig opgemerkt om ze er nog snel uit te vissen. Jammer genoeg werden uitgerekend mijn schoenen niet gered. Die drijven nu ergens in de Stille Oceaan rond. Ik heb mijn tocht dan maar op blote voeten verder gezet. Iets verder namen we een boot om naar het eiland “Corazon” te gaan. Daar konden we via een klein bootje door de manglares varen. Iedereen was meteen enthousiast over het voorstel. We voeren mee naar de manglares en het was verbazingwekkend mooi. Het was precies alsof je door een junglegebied voer. Je moest alert zijn om overhangende takken te ontwijken om niet uit het bootje te vallen.
Later op de dag checkten we in in ons hotel en maakten we een strandwandeling. Vervolgens gingen we eten om daarna nog een cocktail te gaan drinken. De muziek was aanstekelijk en algauw stonden we op de dansvloer. Nuja, dansvloer is veel gezegd wanneer je uitgaat in een hut op het strand. Kort daarna kwamen enkele kerels vragen of we niet met hen wilden dansen. Aangezien ik geen al te groot danstalent ben weigerde ik dit, maar toen de anderen volmondig ja stemden volgde ook ik privéles salsa. Ondertussen kan ik al enkele basistechnieken van het salsadansen.

Zondag 6 mei

Op zondag stond er niet veel gepland. We konden in de voormiddag nog even genieten van het strand om nadien onze terugrit aan te vatten. Lore en Nele wilden graag surfen en ik liet me overtuigen om dit ook te doen. Samen met Lore Vermeulen (van de Kempen) nam ik surfles. De surfles was super leuk! We kregen een paar minuten les op het strand en nadien mochten we meteen de golven trotseren. Ik heb enkele keren kunnen rechtstaan op mijn plank en één keer is het me zelfs gelukt om langdurig recht te staan. Als ik de anderen moet geloven heb ik blijkbaar aanleg voor het surfen. Maar of dit effectief zo is weet ik toch niet.

Maandag 7 mei
Vandaag hebben we de hele dag gewerkt voor school. We hebben de Engelse les voor ’s avonds voorbereid en we maakten enkele wekelijkse schooldocumenten in orde. De lessen voor de dinsdag werden ook uitgewerkt. De Engelse les verliep vlot, maar we hadden 2 nieuwe cursisten waardoor ik de voorbereide les niet kon geven. Die houden we nu voor volgende week.

Daarna hebben Fiona en ik heerlijke spaghetti gemaakt.

Geef een reactie

