Afscheid

Mijn buitenlandse stage zit er helaas op. We hebben de laatste week afscheid genomen van de vele dingen die we liefhadden. De toffe kinderen die telkens deelnamen aan onze projecten, de cursisten die keer op keer gemotiveerd aan de deur stonden voor de Engelse les, de leerlingen op de school die ons bij het zien meteen kwamen knuffelen, … Ik heb enorm genoten van het Ecuadoriaanse leven. De prachtige ongerepte natuur, de vriendelijke bevolking, de vele leuke uitstappen, het gezelschap, de nieuwe ontmoetingen, … Er zijn me ontelbaar veel herinneringen op het netvlies gebrand. Ik heb de tijd van mijn leven beleefd en ik vind het bijzonder jammer dat het moment van het ‘voorgoed’ afscheid nemen aangebroken is. Ik zal in België nog vaak terugdenken aan Ecuador. Het heeft me op zoveel manieren veranderd.

Omdat beelden vaak meer zeggen dan woorden, volgen hieronder nog enkele foto’s van de afgelopen week.

Bedankt iedereen voor de betrokkenheid, de interesse en de vele lieve mails.
Tot gauw, in België. Ik zal het hier missen!!

Eén van de klassen waarin we Engelse les gaven.

 Het leerkrachtenteam

Diploma-uitreiking

Zwemmen in de Grote Oceaan

Dolfijnen spotten.

Deze krekelachtige beesten waren talrijk aanwezig in Playas. Ik werd meermaals wakker met zo’n beest op mij. Eikes!

’s Morgens viel me in dat ik mijn rugzak niet gesloten had. De krekels vonden het een ideale slaapplek, want mijn rugzak krioelde ervan. Ik moest mijn rugzak binnenste buiten keren om ze nadien stuk per stuk dood te meppen…

Zwemmen in een meer met slangen… Spannend! Uiteraard zwommen wij in een relatief veilig stuk.

De comfortabele rit (kuh kuh) naar de haciënda (boerderij).

Geef een reactie

