Valencia

Hola a todos

Aangezien Ineke en ik, omwille van het fantastische Belgische weer, een enorme nood aan zon hadden, hebben we een reisje naar Valencia geboekt.
Hieronder kan je het verslag van de komende dagen zon, plezier en vooral cultuur lezen.

Día uno:
Vandaag was het een korte dag. We zijn pas rond 16u aangekomen in Valencia. Na het nemen van de Metro was het even zoeken naar onze hostel, maar die vonden we algauw dankzij de goede hulp van de locals. De bevolking is hier ontzettend vriendelijk. Ik zou ze allemaal kunnen knuffelen! Iedereen is hier zo lief! Misschien komt dat ook omdat we echt alles in het Spaans aanpakken. Hoe kan het ook anders als je een freak bent wat betreft de Spaanse taal? Mensen stappen uit hun auto, vertellen hun leven en passie en vertellen hoe alles er hier uitziet. Ik hou nu al van de oprechtheid en openheid van de “Valencianos”. Me gusta!

Om het niet enkel over de sympathiekelingen te hebben, zullen we ook nog even toelichten wat we hier vandaag allemaal uitgespookt hebben. Het zal u misschien teleurstellen, beste lezer, maar dat was om eerlijk te zijn bijzonder weinig. Allereerst hadden we een grote honger, op zoek gaan naar een geschikt plaatsje om iets te eten leek ons dus geen slecht idee. Ineke en ik zijn schitterend in oriëntatie… Niet dus. Na lang zoeken, bleven we maar verkeerd lopen naar onze hot spots om iets te gaan eten. Uit armoede stapten we de eerste de beste bar binnen waar we onszelf trakteerden op een échte Sangría. Wie mij goed kent, weet dan ook dat dit mijn absolute número uno is wat betreft favoriete drankjes. Ze stelden ons een 1L voor. Dit kostte evenveel als een aparte vaso (glas). Zeg nu zelf… Wat zou jij kiezen? Juist ja, de 1L voor slechts €12! Wat we niet wisten was dat de sangria in Valencia zelfgemaakt wordt. We zagen de barman achtereenvolgens Martini, Vino tinto, suiker, fanta en nog wat andere goedjes in de kan gooien. We hadden meteen spijt van onze 1l-keuze. Om dit te compenseren aten we uiteraard ook enkele tapas, maar de beste tapas aten we in “Taberna de la reina”. Ik noem het tandenstokertapas. Je neemt een bord, kiest tapas en aan de hand van de tandenstokers wordt jouw rekening gemaakt. Best wel handig en leuk. De keuze was enorm en de tapas waren heerlijk! Zeker voor iemand als ik die niks liever doet dan constant eten. In België zouden er ook meer zulke bars moeten zijn waar je kleine hapjes kan kopen. Voor €20 euro hadden we allebei gegeten, uiteraard inclusief een selfmade sangria (la segunda). Dit restaurant is een echte aanrader!

Ondertussen laten we alles even bezinken in de Starbucks. We genieten van een heerlijke koffie en de gratis wifi (de blog gebeurt dus ook via mijn gsm, lekker handig).

Wat we straks nog doen blijft een raadsel. Waarschijnlijk nog wat verloren lopen en richting de herberg gaan. Maar eerst ga ik genieten van de prachtige taal, de openhartige bevolking, de rust en de warmte!

Hasta pronto!!

20130407-213906.jpg

20130407-233117.jpg

Geef een reactie

