Dag 3: Shkodra

In Shkodra checkten we na een korte zoektocht  in hotel Rozafa in. De vrouw aan de receptie maakte onze enorm bang door te zeggen dat de kamers echt niet optimaal waren. Met een klein hartje bekeken we één van de kamers die in tegenstelling tot wat de vrouw zei er wel goed uitzag. Nuja, goed… We hadden een net bed en een douche, na de twee voorgaande nachten was dit meer dan voldoende.  
We fristen ons op (záááálig), herschikten onze trek- en rugzak en gingen lunchen. Toen we een man aanspraken voor wat praktische informatie over de Mesibrug en het Kirimeer wist hij ons te vertellen dat het meer helemaal uitgedroogd was door het warme weer. We besloten dan fietsen te huren om zo naar het Rozafakasteel te gaan. Dat bleek een goede keuze te zijn. Het fietsen was wat moeilijk, vooral voor Bruno, want zijn remmen werkten niet. Ik had een torpedofiets gekregen. In mijn studententijd moest ik Gent doorkruisen met zo’n  fiets, dus ik kon eindelijk mijn pedalokunsten, die ik nog niet verleerd was, nog eens bovenhalen. Het kasteel lag vrij hoog, waardoor we niet helemaal boven geraakten met onze fiets. Te voet lukte het wel, maar we hadden beter voor degelijk schoeisel gekozen i.p.v. slippers. Het kasteel zelf was meer dan de moeite waard en je had bovendien ook schitterende uitzichten op de stad.
Na het Rozafakasteel fietsten we naar de Bunarivier waar we ons aan een duikje waagden. We dobberden er wat rond, lieten ons meevoeren met de stroom en genoten van de verfrissing. Nadien brachten we onze fietsen terug en gingen we eten. Zoals gewoonlijk had ik weer het minst lekkere gerecht gekozen in vergelijking met Bruno. Ik weet niet hoe het komt, maar hij blijkt altijd de lekkerste dingen op de kaart te vinden. We deelden onze maaltijden en gingen daarna slapen want het ging vroeg ochtend worden.

Geef een reactie

